“Grila Bode” - vieta, kur šašliks vientuļš skumst

Kādā no rudenīgajām dienām nolēmām, ka jāuzēd kas karstāks. Nosaukums “Grila Bode” likās pietiekami karsts, lai mūsu recepšu portāla sadaļas “Laboratorija” eksperti dotos tieši uz šo vietu. Devāmies turp - Juglas iela 15a, Rīgā.
Jāsaka, vienam no mūsu ekspertu komandas šī vieta (Jugla - Teika) saistās ar jaunības dienu atmiņām… un tika izteikts minējums, ka tieši šajā vietā kādreiz (LPSR laikos) jau darbojās šašlika un izlejamā alus tirdzniecības vieta - “Шашлык и пиво” (krievu val.).
Nu tad mums apmēram skaidrs ko gaidīt, jo šādas zināmā mērā tieši nostaļģiju uzjundījošas vietas jau ir apmeklētas - Lasīt rakstu.

Apmeklējām “Grila Bode” tieši pusdienas laikā, pirms 15:00. Ienākot sapratām, ka var doties gan pa labi (tur gan galdiņu mazāk), gan pa kreisi. Pa ceļam ievērojām uz viena galdiņa samestas ēdienu un dzērienu kartes. Paši paņēmām un piesēdām pie brīva galdiņa. Vēlamies atzīmēt, ka brīvi galdiņi bija tikai divi un mēs bijām trāpījuši tā saucamajā “karstajā laikā” un to pavisam drīz izjutām uz “savas ādas”…..

Viesmīle neslēpa prieku par faktu, ka paši jau atradām ēdienkartes un bijām gatavi izdarīt pasūtījumu. Divi no mums pasūtīja burgerus, bet trešais viesis pajautāja viesmīlei, ko viņa varētu ieteikt?! Tika ieteikts cūkgaļas šašliks. To arī pasūtijām. Izdarot pasūtījumu ievērojām uz ēdienkartes informatīvu uzrakstu - Tikai skaidra nauda! ….
WOW! Mīlīši! 21. gadsimts! Nav iespējas norēķināties ar karti?! Labi, devāmies uz tuvāko bankomātu, lai noņemtu no konta naudu.
Pēc minūtēm desmit tika atnesti izvēlētie dzērieni.
Karstvīns bija labs. Tomātu sula no pakas un “Sprite” vietā atnestais “7 Up” nekādu vilšanos neradīja.
Sēžot un gaidot pasūtījumu kļuva pavēsi un sākām pētīt kā tiek apsildītas telpas. Pie mūsu galdiņa nosalšana nedraudēja, jo blakus visādam gadījumam bija novietots sildītājs.
Mēs varam tikai minēt, vai uznākot ziemas spelgonim šī elektriskā ierīce spēs piesildīt visu “Grila Bode” telpu?! Mūsu apciemojuma reizē ārā termometrs rādīja +6 grādus. Taču iekšā prasījās nedaudz augstāka temperatūra. Taču liksim mierā salstīgo klientu kaprīzes.
Pagāja apmēram trīsdesmit minūtes un tika atnesti burgeri. Jā! Šašliks, kuru ieteica viesmīle, vēl nebija gatavs. Viesmīle sacīja, ka tulīt nesīs arī to, taču šašliks tika atnests pēc 12 minūtēm!
Lieki piebilst, burgerus pasūtījušie paraktiski jau bija pabeiguši savu maltīti… Neglīti, ļoti neglīti! Tas ir viens no jebkuras ēdināšanas vietas pieklājības normām - pie galdiņa esošajiem viesiem (vienas kompānijas cilvēkiem) pasūtījumi jāatnes vienlaicīgi! Turklāt, tika atnests šašliks un porcijā esošie salāti, bet frī kartupeļi… tie tulīt būšot… pagāja vēl trīs minūtes. Interesants gan porcijas sadalījums…
Un tagad par pašu šašliku. Pirmkārt, tas bija knapi remdens. Otrkārt, dažāda izmēra gabaliņi, kas kvalitatīvam šašlikam nav pieļaujams, jo cepšanas laikā dažāda izmēra un biezuma gaļas gabaliņi cepas nevienmērīgi. Ko arī apliecināja tālākā degustācija. Turklāt, šašliks bija piededzis un tas ir pieļaujams vien čomu tusiņā, kur arī pacelt zālē iekritušu gaļas gabaliņu nav nekas nosodāms.
Bet ja runa ir par produktu, ko piedāvā par naudu, tas cauri neiet!
Mazākie gabaliņi bija sausi, bet pāris lielākie baudāmi. Pēc mirkļa mēs jums atklāsim šāda šašlika gatavošanas noslēpumus. Pēc trim minūtēm atnestie frī kartupeļi patiesi bija karsti! Šašlika porcijā pievienotos salātus (rīvēts kāposts, korejas burkāns (tipa) un sīpolu gredzeni bija praktiski svaigi - vienkārši sarīvēti un salikti uz šķīvja - tāds “sveiciens veģetāriešiem”).

Ko nevar teikt par papildus pasūtīto dārzeņu izlasi - par vienu eiro jūs iegūstat pietiekami iemarinētas dārzeņu piedevas. Taču šašlika porcijā esošās piedevas bija svaigas! Varbūt iemarinētās piedevas vienkārši bija beigušās?! Nebijām nākuši uz vegānu salidojumu, tāpēc svaigie dārzeņi palika šķīvī. Viesmīle redzot ka šķīvjos palikuši 80% ēdiena nemaz nešķita izbrīnīta un pat nepajautāja, vai viss patika, vai viss bija labi….. Tas ļāva mums saprast, ka šādi pilni šķīvji uz virtuvi atgriežas visai regulāri.

Par burgeriem - tie patiešām bija garšīgi, sulīgi un kvalitatītvi! Ja reiz dzīves GPS jūs kādreiz piespiedīs šajā vietā iegriezties, burgerusi variet sūtīt puslīdz droši.

Vairāku gadu pieredze šajā jomā mums nedeva mieru, jo atklātajā virtuvē bija redzams kā un kur gatavo burgerus, bet kur tad top šašliks?!
Dūmu smarža gaļai bija, tātad uz oglēm to gatavo, bet kur?! Devāmies aplūkot apkārtni un ilgi nebija jāmeklē! Turpat aiz “Grila Bode” iestādījuma, ja tā var teikt, atrodas šašliku pagatavošanas filiāle, jeb vienkārši sakot, zem nojumes novietots grils (mangals), uz kura tiek sildīts klienta pasūtinātais šašliks. Tas tur arī skumjā vientulībā sausinās uz izdziestošajām oglēm, kas arī ir diezgan bēdīga rezultāta iemesls…. Ik pa brīdim pie šī žūstošā gaļas iesmiņa izskrien iestādes darbinieks, kurš apgriež iesmiņu uz otru pusi un dodas prom, gatavot burgerus atvērtajā virtuvē!
Nu draugi, tā tās lietas neies! Ja vēlaties kvalitatīvu ēdienu pasniegt, tad tas jāgatavo ar uzmanību un rūpēm, jo jūsu klients nav nekāds nūģis, kuram var galdā celt sažuvušu gaļu!
Šāda veida gatavošana vairāk atgādina orientēšanās sportistu aktivitātes, kuriem galvenais uzdevums ir atzīmēties kontrolpunktos! Jūs ēdinat cilvēkus un cenšaties sevi prezentēt kā grilēšanas jomas speciālistus.
Mūsu prognozes daudzos gadījumos ir piepildījušās un arī šoreiz mēs ļausimies izteikt savu subjektīvo viedokli. Ja iestādes īpašnieki krasi nemainīs attieksmi un nepieprasīs no darbiniekiem atbildīgu rīcību pret produkcijas gatavošanu, apmeklētāju plūsma pamazām saruks, līdz izzudīs pavisam. Mūsdienās cilvēki balso ar saviem maciņiem un uz mūsu maciņiem “Grila Bode” nu jau var necerēt.

P.S.
22.11.2016. vakarā, mūsu Facebook lapā sāka nākt cilvēki un mazināt lapas reitingu. Tas nozīmē ka esam uz pareizā ceļa un mūsu darbinieku fiksētās nepilnības iestādē tracina tās vadību un darbiniekus. Vērsāmies ar ziņojumu pie “Grila Bode”, izmantojot facebook lapas iespējas. Ziņojums zemāk.

Save

Save

Save

, , , , ,

8 komentāri pie “Grila Bode” - vieta, kur šašliks vientuļš skumst

  1. Rolands 21.11.2016 @ 11:28 #

    Nu vāks! Atstāt gaļu nepieskatītu uz grila! Es pat neesmu pavārs un zinu ka tā nevar. Bet ar to ka neatnes pasūtīto visiem uzreiz grēko daudzas kafejnīcas. Paldies par rakstu. Tieši gribēju zināt vai ir vērts iet.

  2. Baiba 21.11.2016 @ 11:43 #

    Ko PVD saka par šādu pārtikas gatavošanu šķūnī? Tur jau tipat labi jebkurš kaķis vai žurka var to gaļu pagaršot. Pretīgi.

    • Guna 21.11.2016 @ 12:01 #

      Gaļu drīkst gatavot arī šķūnī, bet atstāt to nepieskatītu gan nedrīkst!

  3. Pavāriņš 21.11.2016 @ 20:34 #

    Tā gan ir attieksme pret produktu. Es tādus cepējus atlaistu no darba. Šašliku pats cepu. Reti kur to māk izdarīt labi.

  4. Aldis 22.11.2016 @ 22:30 #

    Nu man arī te bija jāatnāk, lai saprastu kam taisnība. Pamanīju facebook ka sācies kariņš. Nu jau te arī izlikts”P.S.”. Teikšu tā, raksts ir subjektīvs, bet korekts. Ja tā var sacīt - šī kriika ir konstruktīva un balstīta TIKAI uz faktiem. Pamatošu kāpēc.

    Kas ir konstruktīva kritika – kritika, kuras mērķis ir kaut ko uzlabot, lai sasniegtu labākus rezultātus nākotnē. Vērsta uz konkrētu darbinieku rīcību (vai šajā gadījumā uz neprofesionālismu), nevis cilvēku pašu. Vairāk kā atbalsts vai palīdzība uzņēmumam, pret kuru kopumā ir pozitīva attieksme. Skats no malas. Kritikas izteicējs ir ieinteresēts darbību pozitīvā rezultātā.
    Kritizējot ir svarīgi vienmēr norādīt arī to, kas ir labi, kas ir pozitīvi, veiksmīgi izdarīts. Un rakstā ir minēti lieliski burgeri! Tos raksta autori pat iesaka!

    Ja uzklausot kritiku, gribas agresīvi aizsargāties, tad kritizētais ir emocionāli noreaģējis uz to, ko otrs saka, un sāk izmantot dažādus pašaisardzības paņēmienus – gribu arī nolikt pie vietas, parādīt savu pārākumu. Sākas cīņa un tā nav konstruktīva rīcība. To kā mēs uztveram kritiku nosaka arī mūsu pašnovērtējums….. Šoreiz stājos portāla pusē. Lai miers virs zemes!

  5. Tigra 22.11.2016 @ 22:36 #

    Cik jums samaksaja par tekstu???

  6. Bim Bam 22.11.2016 @ 22:45 #

    Laiks iesaistīt KNAB un NATO!

  7. Raitis 15.01.2017 @ 12:20 #

    Biju šajā iestādījumā vienu reizi un iespējams, neizvēlējos pareizo ēdienu. Vistas gaļas šašliks bija sauss. Izlasot rakstu pieļauju iespēju ka arī manu šašliku vienkārši pameta uz grila un atnesa to šādi nomocītu. Tad jau labāk uz Mangaļu šašličku aizbraukt.

Komentēt