Slepenie paņēmieni, kurus izmanto lielveikali

Mazumtirgotāji savos veikalos izmanto speciālus smaržu un krāsu salikumus, kuri iedarbojas uz pircēju psihi, pamudinot veikt pirkumus, neievērojot to, ka produkti veikala plauktos ir atradušies jau gana ilgu laiku. Tirdzniecības speciālisti izmanto dažādas viltības, lai pievilinātu pircējus savam veikalam un panāktu to, ka pircēji pērk preces tieši šajā veikalā. Krīze ir veicinājusi šādas prakses ieviešanu kā pamatu tirdzniecības nozarē. Pārdevēji cenšas psiholoģiski ietekmēt potenciālos pircējus.

Pārdevēju paņēmieni.

Eksistē vairāki tirdzniecības veicināšanas standarta noteikumi, kas ir universāli jebkurai mazumtirdzniecībai - sākot ar preču izvietojumu plauktos, un beidzot ar taciņu, pa kuru pircējs dodas uz veikalu.

Ar speciālu tehnoloģiju palīdzību ir iespējams jau iepriekš noteikt pircēju virzīšanās maršrutu tirdzniecības zālē (piemēram, ļoti daudz kas ir atkarīgs no tā, kā ir izvietotas tirdzniecības iekārtas, apgaismojums utt.). Dažādas norādes palīdz pircējam orientēties veikala preču izvietojumā un viegli atrast vajadzīgo preci. Pareiza tirdzniecības veicināšanas stratēģija palielina impulsīvi veiktu pirkumu skaitu un sniedz iespēju palielināt noietu mazāk pieprasītajām precēm.

Viens no visizplatītākajiem pircēju pievilināšanas veidiem pārtikas mazumtirdzniecībā ir degustācija veikala telpās.

Par svarīgu sastāvdaļu patērētāju ietekmēšanā tiek uzskatīta aromātu un īpašu krāsu salikumu izmantošana. Sava īpašā krāsa tiek piemeklēta parfimērijai un kosmētikai, gaļai, zivīm, dzērieniem utt.

Eksperti apliecina, ka mazumtirgotāji izmanto vēl daudzus citus paņēmienus, lai veikala apmeklētāji iegādātos pēc iespējas vairāk preču. Piemēram, veikalā speciāli tiek samazināts norēķināšanās sektoru skaits, lai cilvēki ilgāk stāvētu rindā. Kamēr pircējs stāv rindā un gaida, viņš atrodas dažādu nevajadzīgu nieku ielenkumā, kuriem patērētājs sāk pievērst uzmanību, neplānojot tos iegādāties.

Lielā mērā pircēju aktivitāte ir atkarīga no pārdevēja uzvedības un rīcības. Pārdevēji, kuri ierodas, lai stātos darbā, tiek speciāli apmācīti, lai viņi ne tikai pārzinātu preču klāstu, bet arī spētu profesionāli preces noraksturot un pārdot. Pārdevēji bieži pircējiem piedāvā papildus palīgprodukciju jau iegādātajām precēm.

Lai apdomāti un veiksmīgi pirkumi!

, ,

Pagaidām nav komentāru.

Komentēt