Kad autoeksperts rada kulinārijas raidījumu

Pavisam nejauši vietnē youtube.com ieraudzijām raidījumu ar nosaukumu “Pipars uz mēles”. Intereses vadīti atskaņojām šo video, bet varbūt mums to labāk nevajadzēja darīt?
Dāmas un kungi, cienījamie gardēži! Latvijas reģionu televīzija RE.TV piedāvā raidījumu “Pipars uz mēles”! Nu par kulinārijas šovu šo raidījumu nosaukt mēle negriežas, lai gan zināma šova deva šajos sižetos ir atrodama. Cik var noprast no interjera, kurā šis diskusiju un nodeldētu joku raidījums tiek filmēts, iespējams, tās ir raidījuma atbalstītāja “Sierštelle” siera darināšanas telpas. Raidījuma veidotāji par interjera piemērotību kulinārijas raidījuma veidošanai nav īpaši iespringuši – rūpnieciskais tvaika nosūcējs aiz muguras restorāna “Policijas Akadēmija” pavāram Vadimam Naļivaiko un autoekspertam Gintam Gaveram (raidījuma idejas autors, režisors un arī vadītājs), kurš brīžiem pa telpām grozās omulīgā mājas vestītē, iespējams, atgādina, ka šajās telpās tiek arī gatavots krietni nopietnāk, nekā raidījuma ietvaros, jo raidījumā šad un tad izmantojamā elektriskā krāsns zem nosūcēja nemaz neatrodas… Padomju laika pārtikas svari, iespējams, simbolizē šī raidījuma vadītāju līdzsvaroto sadarbības stilu. Vēl kāds fakts, kuru noteikti ievērosi, ja pacentīsies noskatīties kādus trīs raidījumus – raidījumu vadītājs un pavārs sveicinās savā starpā, bet ne ar skatītāju! Taču nav nekāds brīnums, jo Vadims galu galā nav šovmenis, viņš ir pavārs, kurš dara savu darbu un te pēkšņi jāstājas kameras priekšā. Tas gan Naļivaiko kungam nenoliedzami patīk! Katrs izteiktais kompliments no idejas autora un raidījuma režisora Ginta Gavera puses tiek uztverts ar neslēptu sajūsmu un smaidu sejā, un tas ir loģiski. Taču mēs domājam, ka šova mērķis ir nedaudz cits, nevis konkrētā pavāra slavināšana. Lai gan arī receptes, ko piedāvā šis sižetu cikls, 80% ir dažādos veidos jau izmēģinātas un tikai pilnīgam iesācējam var radīt pārsteigumu un jautājumus – aknu pastēte, kartupeļu klimpas, piparkūkas, vistas zupa ar nūdelem, humus, burkānu kūka, brauniji utt.

Šis sižetu cikls vispār nav salīdzināms ne ar Mārtiņa Rītiņa vadītā televīzijas raidījumu “Kas var būt labāks par šo?” (1995.- 2015.gg), kuru vēroja tūkstoši un apbrīnoja Rītiņa kunga meistarību, ne ar Elmāra atraktīvo “Garšu Laboratoriju”, ne ar daiļās konditores Lienes Tomsones projektu “Lapsa virtuvē” , ne “Sirmā ēdienu karatē” un pasarg Dies ar projektu “Kulta ēdieni”. Mēs varam pat uzslavēt ne īpaši atzinību guvušo grilēšanas šovu “Ar gardu muti”, kura vadītājs rokeris Ints Bekers upītes krastā un garažā gatavoja dažādus grilētus ēdienus, jo receptes šajā raidijumā tiešām bija interesantas. Vairāk mēs šo “Pipars uz mēles” sižetu ciklu varētu salīdzināt ar savā laikā populāro Egila Zariņa projektu “Mikslis”, kur recepte nebija svarīgākais. Svarīga bija saruna un cilvēks, pie kura konkrētajā raidījumā viesojās filmēšanas grupa. Taču šeit raidījumā vieni un tie paši vadītāji, nekādu interesantu sarunu un banālas receptes jocīgā atmosfērā, kuras raidījuma vadītājs cenšas atšķaidīt ar viņam vien saprotamiem jociņiem. Patiesību sakot, pēc 10 minūtēm sāk palikt garlaicīgi skatīties, kā šova vadītājs brīnās par svaigo raugu vai slavē šefpavāra meistarību un tai brīdī tu priecājies par mūssdienu tehnoloģijām: youtube.com var patīt raidījumu uz priekšu!
Raidījumu ar lepnumu piedāvā RE.TV 20:30 – tas ir laiks uzreiz pēc vakara ziņām, kas daudzviet pasaulē ir viens no populārākiem laikiem un šajā laikā ierasti tiek raidīts labākais un reklāma šajā laikā arī ir viena no dārgākajām. Bet ja jau nav intereses skatīties, priekš kam to pārraidīt?

Mēs nevēlamies nevienu aizvainot, bet rodas jautājumi – vai tiešām mēs esam tik tālu atrofējušies un nespējam vairs atšķirt kvalitatīvu raidījumu no vārga sižeta?! Vai uzņēmums, kurš darbojas kopš 90-tajiem, nevērtē projektu kuru atbalsta?! Mēs saprotam, ka kvalitatīvs raidījums populāros televīzijas kanālos maksā krietni dārgāk, bet vai šim atbalstītajam projektam ir bijusi atdeve? Varbūt par to naudu varēja pareklamēt savu ražotni kā savādāk? Vai tiešām arī raidījuma tehniskajām niansēm neviens nepiegriež vērību? Šajā kontekstā mēs nevaram runāt ne par konceptu, ne režiju, ne operatora darbu – nekāda kadrējuma, nekāda satura. Mēs nebilstu ne vārda, ja šāda līmeņa video publicētu kāds pašmāju vlogeris, kas savu vai drauga rosīšanos virtuvē filmē savam youtube kontam, bet šo rada televīzijas kanāls un, cik saprotam, neredz šajā konceptā ne kripatiņas banalitātes. Brīžiem daži iepriekš minēto vlogeru sižeti ir krietni profesionālāki un baudāmāki.

Varbūt nevajag autoekspertiem veidot kulinārijas raidījumus un piesārņot ēteru ar neprofesionālismu un banalitāti, jo kur tad ir robeža? Varbūt tad arī par medicīnu varētu ko uzfilmēt? Vai finansēm? Kāda tad atšķirība, kamera un skatītājs pacietīs visu!

Šo rakstu vēlamies beigt ar leģendāro citātu : “Es palikšu savā vietā, jūs palieciet savās”. Ko arī novēlam visiem!

Jūsu vērtējumam piedāvājam vienu no raidījumiem “Pipars uz mēles”. Vairāk sižetu varat apskatīt vietnē youtube.com

Raksta titulfoto: ekrānšāviņš no vietnes youtube.com

, , , , , , , , ,

5 komentāri pie Kad autoeksperts rada kulinārijas raidījumu

  1. Kaspars 15.01.2018 @ 12:07 #

    Tas tik ir šovs! Tā rēcis ilgi nebiju. Labs!!!

  2. Juris Grīva 09.02.2018 @ 08:12 #

    Labs! Vismaz nav perdelīgs vadītājs.
    Būs jāskatās

  3. Laima 11.02.2018 @ 10:05 #

    1) kas teicis, ka tas ir šovs?
    2) beidzot ir kaut kas, kas šajā nišā ir bez latviešiem raksturīgās zīmēšanās!
    3) reāli labas receptes un pasniegtas ļoti uzskatāmā formā.

    • zane 11.02.2018 @ 10:32 #

      Laima 100% pārstāv raidījuma radošo brigādi un noteiki ir ļoti tālu no kulinārijas. Savādāk šāds komentārs nebūtu.

    • Pavāriņš 11.02.2018 @ 10:49 #

      Atliek vien pasmaidīt, cik tālu no kulinārijas var būt dažs labs sievišķis. Turklāt savu viedokli mēģina pasniegt kā vienīgo un pareizo.
      God. Laima! Ja jums rosols, burkānu kūka vai tiramisu ir “reāli labas receptes” man žēl jūsu vīru. kaut pieļauju ka jums tāda nav. Jo neviens normāls vecis nesamierināsies faktu, ka sieva nejēdz gatavot. 🙂
      Un vēl, par pašu raidījuma nosaukumu – Pipars uz mēles.
      Ieskatieties šeit.
      Šo frāzi mūsu senči izmantoja, kad nevēlējās, lai kas piepildās. Pipari tev uz mēles! – tika teikts, lai oponenta teiktais nepiepildās!
      Tātad, jau enerģētiski raidījuma producenti “ieprogrammēja” raidījumu neveiksmei. Tāpēc arī youtube skatījumu skaits ir tālu no vēlamā. Raidījums 90to tv stilā. Nožēlojami.

Komentēt

Draugiem.lv pase