Latvijā lielāku un mazāku veikalu tīklu konkurence ir visai sīva. Veikalu mārketinga un pārdošanas daļas darboņi nemitīgi seko konkurentu aktivitātēm un cenšas nezaudēt savu pircēju, piedāvājot jaunas akcijas, īpašus piedāvājumus lojalitātes karšu īpašniekiem un, protams, svaigu un kvalitatīvu produkciju, kas ir viens no pamata nosacījumiem pārtikas produkcijas tirdzniecībā. Taču, izrādās, arī šodien ir veikalu tīkli, kuri īpaši necenšas sekot līdz produktu kvalitātei. Šoreiz stāsts par veikalu tīklu “Lats”.
Citāts no veikalu tīkla “Lats” mājas lapas www.latts.lv:
“Durvis apmeklētājiem ir vēris jauns un plašs LaTS veikals Rīgā, Ropažu ielā 50!
Jaunā LaTS veikala smaidīgās un atsaucīgās pārdevējas ir gatavas uzņemt pircējus vairāk nekā 200 kvadrātmetru lielajā tirdzniecības zālē, iepazīstināt ar izkārtojumu, šī brīža izdevīgajiem piedāvājumiem un LaTS klientu karti.
Veikala telpas ir pilnīgi renovētas, iekārtotas un vizuāli noformētas atbilstoši LaTS koncepta standartiem. Veikals ir gaišs – no ārpuses to pazīsiet pēc LaTS lauku ainavas uz logiem, savukārt iekšpusē gaidīs draudzīga attieksme un nesteidzīgas iepirkšanās gaisotne.
Varētu teikt, ka šis LaTS veikals ir tieši tāds, kādam ir jābūt LaTS veikalam: ērts, parocīgs un vienlaikus viegli sasniedzams, un tuvs saviem uzticamajiem pircējiem.
Jaunais LaTS veikals pircējiem piedāvā plašu produktu sortimentu, iespējams, pat plašāku un interesantāku nekā tik pierastajos lielveikalos. Tāpēc tagad, lai iegādātos pārtiku un citas ikdienai nepieciešamās preces, jums nebūs jādodas uz attālākajiem lielveikaliem, bet vienmēr gaidīsim jūsu piemājas veikalā LaTS, Ropažu ielā 50!”
Tā nu kādā no darba dienas rītiem mūsu recepšu portāla sadaļas “Melu Detektors” aģents nolēma apskatīties ko nozīmē frāze “Jaunais LaTS veikals pircējiem piedāvā plašu produktu sortimentu, iespējams, pat plašāku un interesantāku nekā tik pierastajos lielveikalos”. Un ziniet, ilgi meklēt nevajadzēja! Kad piegāju pie gaļas nodaļas stenda un ieskatījos aukstuma vitrīnā, mani pārņēma šaubas vai tajā ievietotie produkti ir nopērkami, jo jau vizuāli apskatot bija skaidrs - šajā veikalā par pircēju veselību un labsajūtu īpaši nesatraucas. Zinam, ka veciem un nederīgiem produktiem nav jāatrodas veikalu plauktos, bet gan izgāztuvē. Taču par visu pēc kārtas.
Izvēlēties starp piedāvājumā esošajiem gaļas produktiem patiešām bija pagrūti, jo ierasts ir veikt izvēli starp kārdinošiem un vizuāli pievilcīgiem produktiem. Taču pie šīs vitrīnas varēja aicināt bioloģijas studentus, lai tie vizuāli var iepazīties ar dažādām bioloģisku organismu izpausmēm, kas potenciāli var nodarīt kaitējumu cilvēka veselībai. Kūpinātās gaļas apžuvušas, desas un sardeles jau pāris dienas kā zaudējušas savu pievilcīgo izskatu. Tika nolemts riskēt un pārdevējam palūdzu RGK desiņas.
Pārdevējs uzvilka cimdu (iespējams, lai pasargātu sevi no produkcijas, kurai jau vizuāli varēja noteikt derīguma termiņa beigas) un iepriekš ieelpojot atvēra vitrīnas stiklu. Laikam viņam palika žēl manis, jo viņš sāka meklēt kuras no vecajām desām izvēlēties. Taču es pārdevēju iedrošināju un lūdzu, lai dod tās, kas pa rokai. Saņēmu maisiņu ar desiņām un žēlabaina pārdevēja skata pavadīts devos pie kases, samaksāju par bīstamo pirkumu un palūdzu veikala vadītāju.
Veikala vadītāja stādijās priekšā un ļāva sevi saukt vārdā - Maruta. Atrādīju Marutai savu pirkumu un pavaicāju, vai viņai liekas ka šādas desas drīkst piedāvāt pircējiem?!
Maruta atbildēja: “Jūs ko, noteikti nē”! Kopā devāmies uz tirdzniecības zāli, la Maruta varētu pārliecināties, ka desas iegādātas šajā veikalā un pats neesmu tās paslepus ienesis. Maruta apskatoties uz vitrīnā izvietotajiem produktiem pārmetoši vērsās pie pārdevēja ar vārdiem “Nu kāpēc tu pārdevi”?! Pārdevējs centās attaisnot savu rīcību ar vārdiem: “Es centos atlasīt citas, bet viņš palūdza tieši tās”… Es pajautāju personīgi pārdevējam, vai viņam nešķiet. ka šādi produkti, kuriem jau vizuāli var noteikt ka tie ir sākuši bojāties, vajadzētu atrasties vitrīnā? Pārdevējs vien raustīja plecus un skatījās uz veikala vadītāju. Es piedāvāju pārdevējam nogaršot iegādāto desu. No šīs degustācijas pārdevējas atteicās (bet pārdot vecus produktus neērti nav).
Protams, man tika piedāvāts atgriezt naudu un vairākas reizes Maruta lūdza, lai cenšos saprast…, taču tieši kas man būtu jāsaprot?! Tas, ka neviens no veikala darbiniekiem nemanīja, ka tiek tirgota veca pārtika? Vai tas, ka citi pircējii neizsaka pretenzijas un, iespējams, kāds vājredzīgs indivīds šādu produktu arī iegādājas un ar pretenzijām uz veikalu neatgriežas?! Kas ir jāsaprot?
Burtiski pēc pusstundas sazinājāmies ar veikalu tīkla “Lats” biroju, kurā telefoniski mums atbildēja Baiba un solīja, ka mums noteikti atzvanīs un atbildīgās persona ir ieinteresētas izskatīt mūsu iebildumus, lai novērstu nepilnības un sodītu vainīgos, kas pieļāvuši konkrētos pārkāpumus.
Taču, diemžēl, tā arī 24 stundu laikā mums neviens neatzvanīja. Zvanījām uz “Lats” biroju atkārtoti un šoreiz saņēmām īsu un salīdzinoši asu atbildi - komentāru nav un nebūs….. Nu ko, tad jau lai rīkojas Pārtikas Veterinārais Dienests.
Pamatojoties uz saņemto sūdzību, 17.februārī PVD Rīgas pilsētas pārvaldes pārtikas inspektori veica pārbaudi. Pārbaudes laikā tika konstatēts, ka tirdzniecībā atrodas pārtikas produkti ar beigušos derīguma termiņu, kā arī konstatēts, ka pārtikas produkti uzglabāti neatbilstošā temperatūras režīmā.
Par konstatētajiem pārkāpumiem sastādīts akts par pārtikas izņemšanu no apgrozības un uzsākta administratīvā lietvedība. Par konstatētajiem higiēnas prasību pārkāpumiem uzņēmumam ir noteikti konkrēti neatbilstību novēršanas termiņi.
Uz iegādātās produkcijas iepakojuma ar pārdevēja roku tika pielīmēta uzlīme, uz kuras rakstīts:
Izlietot līdz 20.02.2015.
Zemāk esošajā foto redzams iegādātais produkts 20tajā datumā!
Kā rīkoties ja kādā no tirdzniecības vietām redzat ka tiek rupji pārkāptas higiēnas normas vai tirdzniecībā piedāvāti produkti ar beigušos realizācijas termiņu, informē PVD sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Anna Joffe.
Gadījumos, kad ir pamatotas pretenzijas par iegādātas pārtikas kvalitāti vai novērojat pārkāpumus jeb aizdomīgas darbības pārtikas uzglabāšanā un realizācijā tirdzniecības vietā, vajadzētu par to informēt Pārtikas un veterināro dienestu (PVD). To var izdarīt dodoties vai zvanot uz sava reģiona Pārtikas un veterinārā dienesta pārvaldi, kuras inspektori tālāk veiks nepieciešamās pārbaudes un informēs Jūs par pārbaužu rezultātiem. Konkrēti par konstatētajiem iespējamiem pārkāpumiem jāinformē PVD Rīgas pilsētas pārvaldi. Vēl var zvanīt uz PVD uzticības tālruni - automātisko atbildētāju 67027402 un atstāt precīzu informāciju.
Pieteikumā, kas saistīts ar pārtiku, jānorāda pārtikas produkta nosaukums, vai jānosauc tā preču zīme, jāsniedz produkta iepakojuma apraksts vai, ja ir iespējams, jāsniedz bilde, kas ir tā ražotājs (norādīts marķējumā) un par ko ir sūdzība, bet arī, kurā veikalā un datumā prece ir iegādāta, nosaucot pēc iespējas precīzāku adresi, kur šis veikals atrodas. Kā zināms, lielo veikalu tīklu pārtikas tirgotavas atrodas visā Latvijā, tādēļ ar veikala nosaukumu vien būs par maz.
PVD vairākkārt ir aicinājis patērētājus pievērst uzmanību produktu tirdzniecības apstākļiem. Tāpat pircējus aicinām īpašu uzmanību pievērst pārtikas produktu marķējumam, lai noskaidrotu, kāds ir produkta derīguma termiņš un ieteicamā uzglabāšanas temperatūra un apstākļi.
Pircējam jācenšas saglabāt pirkuma čekus līdz produkta patērēšanas brīdim, lai nepieciešamības gadījumā varētu izteikt pretenzijas pret produkta izplatītāju vai ražotāju.
Raksta titulfoto no vietnes www.latts.lv
Lats veikalā Ropažu ielā 50 aizrādiju kad desa ir jau kļuvusi balta un kad tādu nedrīkst tirgot ,pārdevēja desu paņēma nomazgāja un nolika atpakaļ. Pie ieejas vejkalā ir metāla trepes bez speciāla pārklājuma ĺoti slidenas ziemas laikā,jo netiek tīrītas.